افغانان مقیم مسکو از عید تجلیل بعمل آوردند
اتحادیه افغانان دور از میهن اتحادیه افغانان دور از میهن

تاریخ 21 سپتمبر سال 2009 مصادف به روز اول عید تعداد کثیر افغانان مقیم مسکو، که در جمله انها شخصیت های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تاجران و نماینده گان سفارت کبرای جمهوری اسلامی افغانستان در فدراسیون روسیه حضور داشتند، طی مراسم با شکوه روز عید را تجلیل نمودند. اشتراک کننده گان محفل مطابق عنعنه افغانی این روز را به یکدیگر تبریک گفتند.

محفل را دیپلوم انجنیر نعمت با بیانیه خود افتتاح نمود و به مناسبت این روز خجسته به هموطنان خود تبریک گفت. موصوف ابراز آرزومندی نمود که افغانان بتوانند با حفظ افکار مختلف با هم بخاطر احساس مسئولیت و رسالت وطنی خود« درین مقطع حساس تاریخ وطن» متحد شوند. او اظهار داشت که داشتن نظرات مختلف امریست کاملأ طبیعی و این کار نباید باعث جدایی گردد. بلکه میتواند در راه جستجوی طرق بیرون رفت از مشکلات مفید ثابت شود. وی گفت« افغانان باید به خاطر کمک به وطن خود وجوه مشترک جستجو کنند».

ولید برهان یکی از روشنفکران افغان مقیم مسکو نیز به نوبه خود عید را به هموطنان خود تبریک گفت. او هم بر وحدت و یکپارچه گی افغانان تاکید ورزید و افزود که همه افغانان باید بخاطر « آبادی خانه مشترک شان صمیمانه » تلاش ورزند.

بعدأ داکتر محمود یفتلی رئیس اتحادیه افغانان دور از میهن مراتب تبریکات خودرا به مناسبت عید سعید فطر به هموطنان تقدیم نمود و در حفظ و گسترش مناسبات حسنه بین افغانان خاصتأ در خارج از کشور تأ کید ورزید. با این حال موصوف گفت « ولی متاسفانه اکثرأ سخنان ما عملی نمیشوند».

محفل با کنسرت خالد هنرمند ورزیده افغان و صرف نان خاتمه یافت.


September 22nd, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها